ثبات و آرامش قيمت‌ها در بازار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ثبات و آرامش قيمت‌ها در بازار
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 32
نویسنده : مولوی
سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي دولت با اشاره به گذشت 12 روز از اجراي هدفمندي يارانه‌ها ، برخي خبرهاي غير رسمي مبني بر آغاز فاز دوم اصلاح قيمت ها در ماه‌هاي باقي مانده از سال را رد کرد و گفت: گزارش ها همچنان از ثبات و آرامش بازار حکايت دارد.

محمدرضا فرزين در گفتگو با مهر گفت: در حالي بيش از 12 روز از اجراي هدفمندي يارانه‌ها در کشور گذشته است که ستاد هدفمندي يارانه‌ها هر شب با حضور رئيس جمهور يا معاون اول وي و وزراي مرتبط تشکيل جلسه مي‌دهد.

وي افزود: در اين جلسات که اکثرا از ساعت 18 بعدازظهر تا 21 شب برگزار مي شود، آخرين وضعيت نوسانات قيمتي و کاهش مصرف انرژي مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت نياز، تصميمات مقتضي اتخاذ مي‌شود.


فرزين در پاسخ به اين سوال که جديدترين گزارش ها به ستادي هدفمندي يارانه ها، وضعيت بازار را چگونه نشان مي‌دهد ، گفت: گزارش ها از ثبات و آرامش قيمت ها در بازار حکايت دارد.

سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي دولت با اشاره به کاهش مصرف سوخت در بخش حمل و نقل، اظهارداشت: مصرف روزانه گازوئيل در بخش حمل و نقل پيش از اجراي هدفمندي يارانه‌ها به طور متوسط بيش از 54 ميليون ليتر بود که اين ميزان پس از اجراي اين طرح به کمتر از 44 ميليون ليتر رسيده است.

کاهش شدت انرژي و مصرف

وي اصلاح الگوي مصرف و تغيير تکنولوژي واحدهاي توليدي را از دلايل افزايش قيمت هاي حامل هاي انرژي عنوان کرد و گفت: با اجراي بسته هاي حمايتي صنعت و معدن و کشاورزي، در ميان و بلند مدت مي توان کاهش شدت انرژي و مصرف را در اين بخش ها انتظار داشت.

فرزين درباره ميزان مراجعات مردم به بانک ها براي دريافت يارانه نقدي پس از گذشت 13 روز از هدفمندي يارانه‌ها تصريح کرد: ميزان مراجعات روند عادي خود را دارد و مراجعه غيرمعمول به سيستم بانکي تاکنون گزارش نشده است.

زمان فاز دوم اصلاح قيمت ها

آيا فاز دوم اصلاح قيمتها قرار است در سالجاري اتفاق بيفتد؟ پرسش ديگر مهر از سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي دولت بود که وي گفت:«خير».

فرزين در عين حال خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد فاز ديگر هدفمندي يارانه‌ها در سال آينده اتفاق بيفتد، قطعا در موعد مقرر اعلام عمومي خواهد شد.

سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي دولت از آرامش حاکم بر بازار ارز نيز سخن گفت و در عين حال افزود: در هفته اخير به دليل افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني، نوساناتي در بازار ارز داشتيم اما اين نوسات معمولي و طبيعي بود.

فرزين درباره بازار سرمايه پس از هدفمندي يارانه‌ها اظهارداشت: اين بازار پس از هدفمندي يارانه‌ها روند رو به رشدي داشته و شاخص کل بورس چهارشنبه گذشته از 18 هزار و 854 واحد هم عبور کرده است. برهمين اساس، اين مسئله از علائم مثبت سرمايه گذاران به هدفمندي يارانه‌ها حکايت دارد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: